Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Gert Biesta presenteert in dit boek een nieuwe benadering van hedendaagse kunsteducatie door te laten zien welke unieke mogelijkheden de kunsten bieden om in dialoog te zijn met de omringende wereld. Deze benadering gaat uit van onderwijzen als een proces van tonen, waarbij de docent aan de leerling laat zien wat er in de wereld goed, belangrijk of betekenisvol kan zijn om aandacht aan te besteden. Aan de hand van de 'Aktion' uit 1965 van Joseph Beuys, 'Hoe men afbeeldingen uitlegt aan een dode haas', waarvan veel afbeeldingen in dit boek zijn opgenomen, maakt Biest duidelijk hoe dit proces werkt.
kunsteducatie --- didactiek --- didactisch proces --- didactische werkvormen --- leerstijlen --- leerprocessen --- 700.8 --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Kunstonderwijs --- Pedagogie --- Didactics of the arts --- art appreciation --- Beuys, Joseph --- Kunstzinnige vorming
Choose an application
Prinses Arabella en haar vrienden gaan naar het Arabellamuseum. Er staan werken van verschillende kunstenaars: sommige zijn groot en andere zijn klein. In sommige werken kan je verdwalen en andere doen je glimlachen. Dan willen de kinderen naar huis. Waarom? Omdat ze zelf een kunstwerk willen maken!
Museums --- Kunst --- Kunst bekijken --- Vertelplaten --- Kamishibai --- vertelplaten --- kamishibai --- Prentenboeken --- Museumbezoek --- Kunsteducatie --- Museum --- Kunstbeleving --- Vertelplaat --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
"Toen de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden in 1815 werden samengevoegd tot het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, probeerde koning Willem I om nationale eenheid te creëren. Ook in de kunst. Het Noorden en het Zuiden hadden echter verschillende artistieke tradities en schilders opereerden veelal op lokaal niveau. Anna Rademakers beschrijft de artistieke ontwikkelingen in de handelssteden Amsterdam en Antwerpen en de hofsteden Brussel en Den Haag. Zij onderzoekt de verschillen in kunstopvattingen en de pogingen tot integratie en samenwerking op nationaal niveau. Ze laat ook zien hoe schilders omgingen met de Belgische Revolutie en de uiteindelijke scheiding van de twee landsdelen. Aan de hand van contemporaine bronnen zoals brieven, redevoeringen, krantenartikelen en de kunstwerken zelf, geeft Moederstad en vaderland een kleurrijk beeld van het culturele leven in de vroege negentiende eeuw en de mate waarin noties als nationale identiteit en nationaal besef daarin een rol speelden".
Painting --- History of the Low Countries --- art history --- anno 1800-1899 --- BPB9999 --- BPB2008 --- Nationalism and art --- Netherlands --- Belgium --- Intellectual life. --- History --- Belgische Revolutie (1830-1839) --- Salons --- geschiedenis --- kunsteducatie --- kunsthandel --- kunstkritiek --- nationalisme --- schilders --- 1815 - 1839 --- 19de eeuw --- Amsterdam --- Antwerpen --- Brussel --- Den Haag --- Verenigd Koninkrijk der Nederlanden --- Vlaanderen --- nationalisme. --- geschiedenis. --- Belgische Revolutie (1830-1839). --- schilders. --- kunsteducatie. --- Salons. --- kunsthandel. --- kunstkritiek. --- 1815 - 1839. --- 19de eeuw. --- Amsterdam. --- Antwerpen. --- Brussel. --- Den Haag. --- Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. --- Vlaanderen.
Choose an application
Een meisje komt dit boek binnen en stelt de vraag: wat is kunst?De schrijver geeft haar een eiland om het uit te zoeken.In Wat is kunst? daagt Ted van Lieshout een meisje uit om in haar eigen verbeelding op zoek te gaan naar antwoorden. Ondertussen vertelt hij over kunst en cultuur: van schets tot schilderij, van masker tot mozaïek, van dans tot design.Wat is kunst?Wat is cultuur?Waarom is kunst belangrijk?Voor zijn boeken kreeg Ted van Lieshout onder meer de Gouden en Zilveren Griffels, de Boekensleutel, de Woutertje Pieterseprijs en de Theo Thijssenprijs voor zijn hele oeuvre.'Ted van Lieshout, gedreven en veelzijdig schrijver, illustrator, maker en zoveel meer, komt telkens weer verrassend naar buiten met werk vanuit een noodzaak en een passie die hij graag deelt met jong en oud.' - Eric Vanthillo, PluizuitBron: Bibliotheek.be
Kunst --- Art --- kunst op school --- kunstfilosofie --- beeldende kunst --- Didactics of the arts --- philosophy of art --- Licht --- Verveling --- Kunstonderwijs --- Eilanden --- Zeeën --- Schepen --- Golven --- Steden --- Dieren --- Rokken --- Uitvindingen --- Voeding --- Schoonheid --- Schilderkunst --- Kalligrafie --- Tekenkunst --- Noordpool --- Gewoonten --- Afrika --- Dans --- Beeldhouwkunst --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Eiland --- Zee --- Schip (transportmoddem) --- Golf (aardrijkskunde) --- Stad --- Dier --- Rok --- Uitvinding --- Gewoonte --- Azië --- Nederland --- China --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Grote Oceaan --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Donker --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Beroep --- Drank --- Gezondheid --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Kunsteducatie --- Beeldopvoeding --- Schip (transportmiddel) --- Kunst. --- Lager Onderwijs. --- 456.7 --- kunstbeschouwing --- kunsteducatie --- basisonderwijs --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding
Choose an application
This Small Catalog collects works of art that young Stedelijk Museum voor Actuele Kunst visitors liked best! They chose the works of art that they considered to be the most special, interesting, sensitive, confusing, beautiful, inspiring and so much more. From the collection with more than 3000 works, 150 wonderful works of art are given a place in the Small Catalogue. In this book with the most beautiful images you can browse from A(bramovic) to Z(orio). Exhibition: S.M.A.K., Gent, Belgium (26.06.2021-06.03.2022). In deze Kleine Catalogus zijn kunstwerken verzameld die jonge S.M.A.K.-bezoekers het beste vonden! Zij kozen de kunstwerken die volgens hen het meest bijzonder, interessant, gevoelig, verwarrend, mooi, inspirerend en zoveel méér zijn. Uit de collectie met meer dan 3000 werken krijgen 150 wondere kunstwerken een plaats in de Kleine Catalogus. In dit boek met de mooiste afbeeldingen blader je van A(bramovic) naar Z(orio). Exhibition: S.M.A.K., Gent, Belgium (26.06.2021-06.03.2022).
Art --- S.M.A.K. [Ghent] --- art [fine art] --- audiences --- children [people by age group] --- art appreciation --- Art, Modern --- Stedelijk Museum voor Actuele Kunst (Ghent, Belgium) --- Catalogs. --- S.M.A.K. (Gent) --- kunsteducatie --- kunst --- 7.038/039 --- 373.67 --- museologie --- kunstonderwijs --- Stedelijk Museum voor Actuele Kunst --- musea --- 7.078 --- SMAK --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- Art, Occidental --- Art, Primitive --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- S.M.A.K. --- Museum of Contemporary Art (Ghent, Belgium) --- Museo de Arte Contemporáneo de Gante (Ghent, Belgium) --- Museum voor Hedendaagse Kunst (Ghent, Belgium) --- kunsteducatie. --- SMAK (Gent). --- art [discipline]
Choose an application
The Impossibility of Silence' is a book for artists, designers and photographers interested in approaching writing about their vocation and culture. Drawing upon decades of experience as a writer, designer, artist and teacher, Ian Lynam offers up a plethora of inspirational and concrete approaches to writing about creative fields.
Art --- kunstenaarsgeschriften --- schrijven --- creatief schrijven --- Authorship --- Design --- Photography --- kunst --- fotografie --- design --- 001.8 --- 7.01 --- 373.76 --- kunstonderwijs --- onderzoek in de kunsten --- papers --- scripties --- kunsttheorie --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Study and teaching --- 808 --- 373.67.02 --- Kunsteducatie --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- 81(035) --- Taalwetenschappen ; handboeken --- 499.5 --- kunsteducatie --- eindwerk --- schrijfstijl --- Schrijfvaardigheid --- creativiteit --- 760 --- het maatschappelijk verkeer, schriftelijke communicatie --- Art, Primitive
Choose an application
In Altijd iets te vinden verkent Wieteke van Zeil de kunst van het vormen van een oordeel op haar kenmerkende manier: detail voor detail. Wie naar kunst kijkt, voelt zich misschien geneigd er meteen iets van te moeten vinden. Maar om iets echt op waarde te schatten, kan het juist helpen je mening even voor je uit te schuiven. Ze geeft tips om tot nieuwe inzichten te komen, waardoor je een gewogen oordeel kunt vormen. Het boek bevat daarnaast zestig associatieve beschouwingen over kunstdetails, die de lezer aanmoedigen zelf onderzoekend te observeren. Want oordeel vormen is een kunst, en kunst kan ons helpen beter te oordelen.https://www.standaardboekhandel.be/p/altijd-iets-te-vinden-9789045042237
620 Kunst --- Sociale psychologie --- Kunst --- Esthetica --- Physiology of nerves and sense organs --- Aesthetics of art --- art criticism --- visual perception --- 700.6 --- kunst --- beeldende kunst --- kunstbeschouwing --- kunstkritiek --- iconografie --- iconologie --- semiotiek --- kunstbeleving --- kunsteducatie --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
"Since its publication in 1968 Paulo Freire's Pedagogy of the Oppressed has maintained its relevance well into the 21st century. This book showcases the multitude of ways in which Freire's most celebrated work is being reinvented by contemporary, educators, activists, teachers, and researchers. The chapters cover topics such as: spirituality, teacher identity and education, critical race theory, post-truth, academic tenure, prison education, LGBTQ educators, critical pedagogy, posthumanism and indigenous education. There are also chapters which explore Freire's work in relation to W.E.B Du Bois, Myles Horton, Martin Luther King, Jr., and Simone de Beauvoir. Written by leading first and second-generation Freirean scholars, the book includes a foreword by Ira Shor and an afterword by Antonia Darder." -- Back cover.
Critical pedagogy --- Education --- Philosophy --- Freire, Paulo, --- Freire, Paulo --- 450.4 --- Paulo Freire --- Freire --- kunsteducatie --- onderwijs --- onderwijsstrategieën --- onderwijsstijlen --- onderwijsvernieuwing --- democratisering --- dialoog --- dialogiseren --- emancipatie --- onderdrukking --- klassenstrijd --- gelijke kansenonderwijs --- onderwijsfilosofie --- Pedagogy of the oppressed --- pedagogie --- homoseksualiteit --- diversiteit --- inclusiviteit --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- Sociology of education --- Educational sciences --- gelijke onderwijskansen
Choose an application
This ambitious book brings together a wide international selection of new and recent writing by educators and practitioners who question the rules and hierarchies of graphic design education today. It holds a vivid mirror up to the ways in which graphic design is imagined, taught, received and reproduced. Edited by two designer-educators, One and many mirrors provides an urgent overview of the field of contemporary graphic design education for all those concerned with its past, present and possible futures. Featuring contributions by Paul Bailey, Stuart Bertolotti-Bailey, Sheila Levrant de Bretteville, Richard Buchanan, Vincent Chan, Tony Credland, Europa, Katie Evans, Matthew Galloway, Rob Giampietro, Corin Gisel, Ricardo Gonçalves, Lisa Grocott, Brad Haylock, Constanze Hein, Richard Hollis, Na Kim, James Langdon, Lu Liang, Ellen Lupton, Gabriela Matuszyk, Fraser Muggeridge, Paul Mylecharane, Nina Paim, Megan Patty, Radim Peško, Joe Potts, Bryony Quinn, Carlos Romo‑Melgar, Naomi Strinati, Jon Sueda, Lucille Tenazas, Teal Triggs, Michael Twyman, Jonty Valentine, Laurene Vaughan, Noel Waite, Luke Wood, Jia Xiao, Bonne Zabolotney and Roxy Zeiher. Cover by Rida Abbasi.
Graphic arts --- grafisch design --- 373.67 --- 766.01 --- vakdidactiek --- pedagogie --- onderwijs --- designtheorie --- grafische vormgeving --- grafisch ontwerp --- kunstonderwijs --- designonderwijs --- Study and teaching. --- Study and teaching --- Didactics of the arts --- graphic design --- art appreciation --- graphic arts --- 750.8 --- kunsteducatie --- grafische vormgeving , beroep en opleiding
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|